Maturbüecher
- Supersonic
- Erfahrener Benutzer
- örjan berg
- Erfahrener Benutzer
dütsch:
12 gedicht vom brecht
fräulein von scuderi
die alte dame
radetzkymarsch
im westen nichts neues
der zerbrochene krug
franz:
- le bal des voleurs (relativ eifach)
- farinet ou la fausse monnaie (d gschicht vomene walliser geldfälscher, sehr interessant und spannend)
- jaques le fataliste et son maître
12 gedicht vom brecht
fräulein von scuderi
die alte dame
radetzkymarsch
im westen nichts neues
der zerbrochene krug
franz:
- le bal des voleurs (relativ eifach)
- farinet ou la fausse monnaie (d gschicht vomene walliser geldfälscher, sehr interessant und spannend)
- jaques le fataliste et son maître
[CENTER](c) by örjan berg 2007 - alle Rechte vorbehalten[/CENTER]
Lüüter singe, immer lüüter singe, bis dr FCB s goal gschosse het!!:)
[CENTER]
FUSSBALLMAFIA SFV!!:mad:[/CENTER]
Lüüter singe, immer lüüter singe, bis dr FCB s goal gschosse het!!:)
[CENTER]

-
- Erfahrener Benutzer
Kurzes Buch auf englisch ist The Loneliness of the Long-Distance Runner (der Titel ist fast länger als das Buch), war meine "Protestwahl" nachdem dem Englischlehrer Fever Pitch zu ordinär war.
Franz kann ich Les Femmes savants von Molière empfehlen. Eine Komödie, bei der die Frauen meinen, sie seien intelligent. Sehr lustig, was nicht wundert bei dieser Ausgangslage
Franz kann ich Les Femmes savants von Molière empfehlen. Eine Komödie, bei der die Frauen meinen, sie seien intelligent. Sehr lustig, was nicht wundert bei dieser Ausgangslage

die kurze find i ebits gföhrlich, also jetzt die ganz kurze vom interpretiere her... abr en homo faber zB. do het me bi uns im unterricht fast alles chönne sage, dr lehrer het bi jedem argument gfunde dört si göppis wohrs dra...
Was halte dir vom nick hornby? ha mr ebbe about a boy odr fever pitch überlegt.
Deutsch:
Kleist - Das Erdbeben von Chilimega kurz, ~50 S.
Lötscher - Der Immune nicht wirklich empfehlenswert da >500S.
Horváth - Figaro lässt sich scheiden ~200 S., langweilig
Zuckmeyer - Des Teufels General empfehlenswert
Borchert - Draussen vor der Tür empfehlenswert
Thomas Mann - Der Tod in Venedig etwa 200 S., völlig kranke Handlung!
Schiller- Die Räuber Ein "Klassiker", ziemlich dünn
Schiller - Dom Karlos viel zu dick, die Räuber ist viel viel besser!
Franz:
Balzac - Colonel Chabert
Voltaire - Candide ou l'Optimisme
Anouilh - L'Antigone
Englisch:
Stevenson - The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde Relativ schwierig zu verstehen
Hornby - About a Boy Ziemlich einfach zu lesen und interessant
Clark - Whose Life is it anyway
Franz kann ich nichts empfehlen, weil ich die Bücher nicht wirklich gut gelesen habe; am ehesten Colonel Chabert, weil es bei uns Klassenlektüre war und ich da eine gute Note hatte (5.75
)
Ich wünsche dir viel Spass beim Lesen und viel Erfolg bei den Prüfungen
Kleist - Das Erdbeben von Chilimega kurz, ~50 S.
Lötscher - Der Immune nicht wirklich empfehlenswert da >500S.
Horváth - Figaro lässt sich scheiden ~200 S., langweilig
Zuckmeyer - Des Teufels General empfehlenswert
Borchert - Draussen vor der Tür empfehlenswert
Thomas Mann - Der Tod in Venedig etwa 200 S., völlig kranke Handlung!
Schiller- Die Räuber Ein "Klassiker", ziemlich dünn
Schiller - Dom Karlos viel zu dick, die Räuber ist viel viel besser!
Franz:
Balzac - Colonel Chabert
Voltaire - Candide ou l'Optimisme
Anouilh - L'Antigone
Englisch:
Stevenson - The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde Relativ schwierig zu verstehen
Hornby - About a Boy Ziemlich einfach zu lesen und interessant
Clark - Whose Life is it anyway
Franz kann ich nichts empfehlen, weil ich die Bücher nicht wirklich gut gelesen habe; am ehesten Colonel Chabert, weil es bei uns Klassenlektüre war und ich da eine gute Note hatte (5.75

Ich wünsche dir viel Spass beim Lesen und viel Erfolg bei den Prüfungen

Böh, so genau hab ich's nicht gelesenGascht hat geschrieben:Ich glaube nicht, dass sich Balzac in die Kategorie "sprachlich nicht zu schwierig" einordnen lässt. Oder ist obiges Buch die grosse Ausnahme?

Aber wenn wir es als Klassenlektüre hatten kann's nicht allzu schwierig sein

Habe einfach die Bücher aufgeschrieben, die ich lesen "durfte"

das mein i ebbe, bi de grosse ischs für mi viel offesichtlicher, was dr autor meint, bi de kurze muesch wirkli ganz genau luege. bi de kurze bini immer schlechter...Gascht hat geschrieben:Nicht unbedingt, auch ein kurzes Werk (wie z.B. "Frühlings Erwachen") kann gehaltvoll sein, ebenso wie ein langes Buch manchmal nicht viel hergibt.
so wies momentan usseht(woni gern hät):
franz:
l'etranger
la bete humaine
evt. antigone (öppis eifachers, kürzers eifach)
dütsch:
schwarze spinne
homo faber
romeo und julia auf dem dorfe
draussen vor der Tür
....
....
englisch:
our town
about a boy/fever pitch
twelve/animal farm
spanisch:
no kei ahnig
s goht jo au no länger bis is ha, abr ebbe, i will so früeh wie möglich wüsse, uf was i mi ilos, abr danke vielmol für die viele tipps und hilfene. basler sind halt scho s geilste

Auf meiner Liste sind natürlich nur Bücher, über die sich auch vernünftig diskutieren lässt.edge hat geschrieben:das mein i ebbe, bi de grosse ischs für mi viel offesichtlicher, was dr autor meint, bi de kurze muesch wirkli ganz genau luege. bi de kurze bini immer schlechter...

Die Klassiker haben halt den Vorteil, dass es dazu jede Menge Sekundärliteratur gibt - so bekommst du ohne grossen Mehraufwand die nötigen Informationen zusammen.
-
- Erfahrener Benutzer
hmmm bi au kurz drvor...
fyr s'franz cha dr s'Phèdre empfähle ... das ha-n-y sunst scho komplett dureg'arbeitet , wenn de willsch chasch mini sache kopiere , sinn 10 site , denn hesch das Buech erledigt (ha's in dr schuel im Welsche bearbeitet)
wäg em Ditsch bini no unschlüssig . aber Woyzeck chunt mol sicher ... und denn ... mol luege was die andere so nämme , wurd dr au aroote , denn chasch lerngruppene bilde und redisch an dr Matur nit zem erste mol yber das Buech. Mit e chli glick chasch denn sogar no e chli e-n-anderi Meinig als 2e Asichtspunkt bringe , schient no guet az'cho...

fyr s'franz cha dr s'Phèdre empfähle ... das ha-n-y sunst scho komplett dureg'arbeitet , wenn de willsch chasch mini sache kopiere , sinn 10 site , denn hesch das Buech erledigt (ha's in dr schuel im Welsche bearbeitet)
wäg em Ditsch bini no unschlüssig . aber Woyzeck chunt mol sicher ... und denn ... mol luege was die andere so nämme , wurd dr au aroote , denn chasch lerngruppene bilde und redisch an dr Matur nit zem erste mol yber das Buech. Mit e chli glick chasch denn sogar no e chli e-n-anderi Meinig als 2e Asichtspunkt bringe , schient no guet az'cho...

Rony hat geschrieben:Basel ist ein bevölkertes Museum mit museumsreifer Bevölkerung.
- Snowy
- Erfahrener Benutzer
1:Gang in Jäggi und lueg wos di beschte Zämmefassigs und Erläuterungsbüchlein gibt.
2.: Lies kurze Bücher v.a im Franz GOLDWERT!!! auch Punkt 1!!
3: Nimm Themen, die Dich interessieren. Bei mir: Geschichte, Kriege, Politik etc
4.: SChau wo Du bereits Zusammenfassungen etc finden kannst. Hab kein einziges meiner Maturabücher ganz gelesen.
2.: Lies kurze Bücher v.a im Franz GOLDWERT!!! auch Punkt 1!!
3: Nimm Themen, die Dich interessieren. Bei mir: Geschichte, Kriege, Politik etc
4.: SChau wo Du bereits Zusammenfassungen etc finden kannst. Hab kein einziges meiner Maturabücher ganz gelesen.
20min 25.5.2007:
"Inler gab den Pokal für einen kurzen Moment in jene Hände, die nicht unwesentlichen Anteil am Titelgewinn hatten. «Er ist unser Anwalt; er hat uns die Muntwiler- Punkte geholt», erklärte er die kurzfristige Herausgabe der Trophäe."
"Inler gab den Pokal für einen kurzen Moment in jene Hände, die nicht unwesentlichen Anteil am Titelgewinn hatten. «Er ist unser Anwalt; er hat uns die Muntwiler- Punkte geholt», erklärte er die kurzfristige Herausgabe der Trophäe."
[quote="Läggerlifreak"]hmmm bi au kurz drvor...
]
jo, das ha mr au überlegt. nimm soviel büecher wie möglich, wo mr scho besproche händ, denn sötigi wo me gnueg infos durch sek. literatur findet und ebbe söttigi wo au anderi nemme und denn mit dene die büecher durekhaue... das wird scho.
]
jo, das ha mr au überlegt. nimm soviel büecher wie möglich, wo mr scho besproche händ, denn sötigi wo me gnueg infos durch sek. literatur findet und ebbe söttigi wo au anderi nemme und denn mit dene die büecher durekhaue... das wird scho.
-
- Erfahrener Benutzer
i mach jetz im e ne moonet d matur und ha fever pitch gnoo.edge hat geschrieben:die kurze find i ebits gföhrlich, also jetzt die ganz kurze vom interpretiere her... abr en homo faber zB. do het me bi uns im unterricht fast alles chönne sage, dr lehrer het bi jedem argument gfunde dört si göppis wohrs dra...
isch sehr empfäälenswärt. originell gschriibe, s goot um fuessball (ok, arsenal isch nit grad dr hit, aber s kennt genau so guet au e andere verein syy, wo beschriibe wird) und d schprooch isch jetz wirgligg nit schwiirig!
was au rächt äifach isch im änglisch isch "west side story", dasch sehr aagnääm zum lääse und bi de lehrer glaub rächt beliebt (d chance, ass das buech denn draa kunnt isch relativ gross

im franzeesisch ka i "la dame aux camélias" vom alexandre dumas empfääle. allerdings unbedingt d theaterversion lääse, isch viil aifacher als d romanversion.
im dütsch joo nit "iphigenie auf tauris" vom goethe!!! isch e winzigs reclam-heft mit nur ca. 60 syte, aber do muesch dir pro syte teggscht eppe drey syte notize mache!!!

viil gligg
Ah da erinnert man sich immer wieder gerne an die schöne Gymi Zeit.
Deutsch:
Vier Bücher mussten eine Gemeinsamkeit im weitesten Sinn haben, die ersten vier haben alle irgendwie mit Persönlichkeitsstörungen und Schizophrenie zu tun
Frisch - Stiller
Dostojewskij - Der Doppelgänger
Hesse - Steppenwolf
Frisch - Zürich Transit
Gotthelf - die schwarze Spinne
und noch irgendwelche Gedichte, keine Ahnung mehr was...
Englisch:
Huxley - Brave New World
Williams - A Streetcar Named Desire
Henry Miller - Tropic of Capricorn
Französisch:
Camus - La Chute (kam mir brutal schwierig vor!)
Camus - Les Justes
Sartre - Les jeux sont faits
Roblés - Montserrat
Sind eigentlich alles empfehlenswerte Bücher, aber zum Teil wenig bis gar keine Sekundärliteratur dazu vorhanden.
Viel Glück bei der Matur! Alles halb so wild
Edit: Oh komisch, Latein habe ich ganz vergesse, aber das interessiert ja eh keinen!
Deutsch:
Vier Bücher mussten eine Gemeinsamkeit im weitesten Sinn haben, die ersten vier haben alle irgendwie mit Persönlichkeitsstörungen und Schizophrenie zu tun

Frisch - Stiller
Dostojewskij - Der Doppelgänger
Hesse - Steppenwolf
Frisch - Zürich Transit
Gotthelf - die schwarze Spinne
und noch irgendwelche Gedichte, keine Ahnung mehr was...
Englisch:
Huxley - Brave New World
Williams - A Streetcar Named Desire
Henry Miller - Tropic of Capricorn
Französisch:
Camus - La Chute (kam mir brutal schwierig vor!)
Camus - Les Justes
Sartre - Les jeux sont faits
Roblés - Montserrat
Sind eigentlich alles empfehlenswerte Bücher, aber zum Teil wenig bis gar keine Sekundärliteratur dazu vorhanden.
Viel Glück bei der Matur! Alles halb so wild

Edit: Oh komisch, Latein habe ich ganz vergesse, aber das interessiert ja eh keinen!
Zwei Dinge sind unendlich: Das Universum und die menschliche Dummheit. Aber beim Universum bin ich mir noch nicht sicher.
Albert Einstein
Albert Einstein
nimm wenn immer möglich neui Sache, wo de genau weisch, dass die dr Lehrer nid kennt. Denne pro Fach no eins, wo jede Dubel kennt. Das bereitisch guet vor, dr Räscht sosolala.
Das Buech wo alli kenne, chunnt garantiert dra, die andere villicht, höggschtens aber eis - denn dini Lehrer wän doch nid x Büecher vo dir läse
Das Buech wo alli kenne, chunnt garantiert dra, die andere villicht, höggschtens aber eis - denn dini Lehrer wän doch nid x Büecher vo dir läse
Rankhof - seit 2002 da und noch immer nicht weg
allerdings wegen "Datenbankproblemen" von 2/09 bis 4/11 seiner virtuellen Existenz beraubt...
allerdings wegen "Datenbankproblemen" von 2/09 bis 4/11 seiner virtuellen Existenz beraubt...
Ich hatte ein Deutschbuch, welches mein Lehrer noch nicht kannte. Er hatte eine Scheissfreude, endlich mal etwas anderes behandeln zu können - und das Buch war dick!Rankhof hat geschrieben:Das Buech wo alli kenne, chunnt garantiert dra, die andere villicht, höggschtens aber eis - denn dini Lehrer wän doch nid x Büecher vo dir läse
ok, das nennt sich Päch. Ich bi jedefalls relativ guet drmit gfahre.Gascht hat geschrieben:Ich hatte ein Deutschbuch, welches mein Lehrer noch nicht kannte. Er hatte eine Scheissfreude, endlich mal etwas anderes behandeln zu können - und das Buch war dick!
Rankhof - seit 2002 da und noch immer nicht weg
Von Nick Horny könnte ich noch "A long way down" empfehlen. Behandelt auf sympathisch-amüsante Weise das eigentlich anspruchsvoll-ernste Thema Selbstmord. Das Thema ist weniger "ordinär" als dasjenige von Fever Pitch, wobei Fever Pitch einfach genial ist. Aber die Lehrer wissen halt auch nicht allesedge hat geschrieben:die kurze find i ebits gföhrlich, also jetzt die ganz kurze vom interpretiere her... abr en homo faber zB. do het me bi uns im unterricht fast alles chönne sage, dr lehrer het bi jedem argument gfunde dört si göppis wohrs dra...

Romeo und Julia auf dem Dorfe ist auch noch eine gute Wahl.
- IP-Lotto
- Erfahrener Benutzer
D:
- Brecht: Dreigroschenroman
- Schiller: Die Jungfrau von Orléans
- Andersch: Sansibar oder der letzte Grund
F:
- Ionesco: Le rhinocéros
- Balzac: Le père Goriot
- Mehdi Charef: Le thé au harem d'Archimède
E:
- Albee: Who's afraid of Virginia Woolfe?
I:
- Calvino: Marcovaldo
- Pirandello: Il fu Mattia Pascal
An mehr erinnere ich mich nicht mehr. Lass die Finger von Balzac!
- Brecht: Dreigroschenroman
- Schiller: Die Jungfrau von Orléans
- Andersch: Sansibar oder der letzte Grund
F:
- Ionesco: Le rhinocéros
- Balzac: Le père Goriot
- Mehdi Charef: Le thé au harem d'Archimède
E:
- Albee: Who's afraid of Virginia Woolfe?
I:
- Calvino: Marcovaldo
- Pirandello: Il fu Mattia Pascal
An mehr erinnere ich mich nicht mehr. Lass die Finger von Balzac!
"Ich muss heute wieder einen Glückstag haben. Polizisten sind das Beste, was ich kenne - gleich nach Rhabarbergrütze."
P.V.R.P.E. Langstrumpf
P.V.R.P.E. Langstrumpf
[quote="IP-Lotto"]D:
F:
- Ionesco: Le rhinocé]
Gueti Bücherwahl aber nid ganz eifach. Ich sags jetzt mol so dr Interpretationsspielrum isch ziemlich gross bi denne beide Biecher.
aber vorallem s Rhinocéros isch spannend.
Im De ka ich dir no "Das 7 Kreuz" vo dr A.Seghers und vom Lessing "Nathan der Weise (eher für sötigi wo d Bible und allg. Religion nid es Fremdwort isch) und alls Lückefüller vom Keller "Der Schmied seines Glücks".
Im Fr au "Candide" vom Voltaire isch nid unbedingt eifach aber ziemlich unterhaltsam. Usserdem gits tonnewies Dütschi Inter...
Wenn de s 7 Kreuz vo dr Seghers liesisch oder sunscht eins wo s Thema 2. WK het denn wär im Fr au no "C`est la guerre" vom Louis Calaferte e gueti Sach...
Im Englisch isch "The great Gatsby" vom Fitzgerald a Klassiker.
Alternative isch au no "An Inspector calls" vom Priestley nid schlecht.
Bitteschön
F:
- Ionesco: Le rhinocé]
Gueti Bücherwahl aber nid ganz eifach. Ich sags jetzt mol so dr Interpretationsspielrum isch ziemlich gross bi denne beide Biecher.
aber vorallem s Rhinocéros isch spannend.
Im De ka ich dir no "Das 7 Kreuz" vo dr A.Seghers und vom Lessing "Nathan der Weise (eher für sötigi wo d Bible und allg. Religion nid es Fremdwort isch) und alls Lückefüller vom Keller "Der Schmied seines Glücks".
Im Fr au "Candide" vom Voltaire isch nid unbedingt eifach aber ziemlich unterhaltsam. Usserdem gits tonnewies Dütschi Inter...
Wenn de s 7 Kreuz vo dr Seghers liesisch oder sunscht eins wo s Thema 2. WK het denn wär im Fr au no "C`est la guerre" vom Louis Calaferte e gueti Sach...
Im Englisch isch "The great Gatsby" vom Fitzgerald a Klassiker.
Alternative isch au no "An Inspector calls" vom Priestley nid schlecht.
Bitteschön
- Basilea-1893
- Erfahrener Benutzer
- Suffbrueder
- Erfahrener Benutzer
Fräulein Smillas Gespür für Schneeedge hat geschrieben:i muess für mini matur nächst joor es paar büecher lese, genauer gseit 15 und zwar:
6 in dütsch
3 in franz
3 in spanisch
und 3 in englisch
jetzt hani welle frooge welli büecher dir glese händ odr welli büecher ihr mir würdet empfehle. d büecher sötte nid allzu schwer z verstoh si, vor allem bi de fremdsproche. danke
Der Tod und das Püppchen
Jo nix vom Kafka!
Where's your father, where's your father,
where's your father, referee?
You ain't got one,
cuz you're a bastard,
you're a bastard, referee!
where's your father, referee?
You ain't got one,
cuz you're a bastard,
you're a bastard, referee!