Mach ich gärn.Konter hat geschrieben:Ärnsthaft? Das mueschmer chli gnauer erlütere, verstand nämmli nit gnau was de demit meinsch
Ich glaub nit, dasses nur mit fählender Zivilcourage ztue het, sondern äifach, dass sich unseri Gsellschaft inde letzte hundert Joor zusehends anonymisiert het, und dass mer zu unserne Mitmensche (womer nit kenne) mehr und mehr nurno inere Zwäcksgmeinschaft stönd.
Wird e Kolleg odr e Kollegin odr e Familiemitglied vo uns ahgriffe, wird natürlig sofort gholfe, do mer e emotionali Beziehig zu däre Person händ.
Wird öbber Fremds ahgriffe, fühle mer uns, do mer die Person nit kenne und in keiner emotionaler Beziehig zu däre stönd, ebbe weniger verantwortlig.
Dönt druurig isch aber leider eso und ich find, dass sich unseri Gsellschaft in däre Hisichicht ine absolut schiteri Richtig entwicklet het.
Edit: Es handlet sich debi jedoch nit umme allgemeingültige Erklärig, sondern ei Asatz, wo aber in mine Auge rächt wichtig isch.
Friehner isch es doch eso gsi, dass wenn me in somene Fall g'hulfe und eine feschtg'hebbt het, bis d' Bolizey cho isch, die dä ygsaggt, de "Hälfer" drno "Merci" gseit hänn für's Feschthebe und guet isch gsi. Hüt wird me je nach Situation ussgfroggt, protokolliert und am Änd wird no die (vorwurfsvolli) Froog in Ruum gstellt, ob's nit au e weneli fyner gange wär. Es bestoht noch hüttiger Praxis die latänti Gfohr, dass me uss em Rahme vo dr Verhältnismässigkeit uusegheyt. Und das isch drno gar nit guet.
Es isch jo hütte ieblig, dass e Täter meh Schutz bechunnt als e Opfer.
Un mynere Meinig noch isch vor allem s' Kräfteverhältnis wichtig - nit numme e persönligi Beziehig. Isch dr gschlageni e Frau oder e Maa? Binere Frau hilft me in dr Regle gschnäller - bi mir isch das ämmel eso. Ich dängg au, dass wenn e baar Lüt zueluege, miessti numme eine d' Eier ha und ygriffe. Es chömme 100% no meh drzue. Latsch als Fuessgänger bi Rot übere Streife - fascht alli andere laafere hindedrii - wie Schoof.
Und denn no öbbis. Leider isch es hütt eso, dass ebbe eso Missetäter oft e Mässer oder Schlimmers im Sagg hänn. Und die schüche sich au nit, das Zügs z' bruuche - au zum sich aagäblig z' verteidige. Und wenn me sälber "unbewaffnet" isch und dr Umgang mit däne Grätschafte nit gwohnt isch, denn cha's halt dumm uusechoo.
Uff jede Fall hät dä Schofseggel im Tram s' Gsicht vo däre Frau nit därewääg chönne vermöble, ohne dass ich im Rahme vom mir Mögliche probiert hätt öbbis z' unternäh.