[Sammelthread] FCB in den Medien

Diskussionen rund um den FCB.
Goldust
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Goldust »

Über ALLEM stosch du.

hähähä, scheiss christemongis.

[ATTACH]22841[/ATTACH]
Dateianhänge
christe.jpg

rodolfo
Erfahrener Benutzer

Beitrag von rodolfo »

littlesnow hat geschrieben:PARTNERSCHAFT NWS AB SAISON 2017/18 OHNE OB

http://www.oldboys.ch/ob-news/cmsnews/n ... idget/true
Wie bereits im andern Thread gesagt. Unser Nachwuchskonzept wird immer wie grottiger. Das passt leider ins Bild. Schon Gigi wusste es vor einigen Jahren.

nobilissa
Erfahrener Benutzer

Beitrag von nobilissa »

rodolfo hat geschrieben:Wie bereits im andern Thread gesagt. Unser Nachwuchskonzept wird immer wie grottiger.
Inwiefern ?
Gehen die besten Talente wirklich noch zum FCB ?
Was denkt Frau Oeri darüber ?

Chrisixx
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Chrisixx »

U21 = 4. (in der Promotion League)

U18 = 1., Gewann bisher alle Spiele

U17 = Gewann bisher alle Spiele

U16 = 10. von 14. Nicht gut.

U15 = 1.

Wie kannst du sagen, dass die Nachwuchsarbeit "grottig" sei?

rodolfo
Erfahrener Benutzer

Beitrag von rodolfo »

nobilissa hat geschrieben:Inwiefern ?
Gehen die besten Talente wirklich noch zum FCB ?
Was denkt Frau Oeri darüber ?
Frau Oeri hat nach Eröffnung des Campus mal ziemlich heftige Kritik geübt. Dabei ging es ums Nachwuchskonzept usw. bzw. auch die betreffenden Personen und en Abgang von zahlreichen Jugendtrainern in relativ kurzer Zeit. Die besten Talente kommen schon noch zum FCB, ich würde aber bezweifeln, dass sie hier die besten Bedingungen vorfinden.

Schlussendlich muss man sagen, dass Cecca zwar ein sehr guter Nachwuchstrainer ist, aber für die Position an der Spitze als Koordinator wohl eher ungeeignet. Die Idee auf jeder Nachwuchsstufe mit quasi noch jüngeren Spielern zu spielen ist meiner Meinung nach absolut fahrlässig. So siebt man die körperlich, schwächeren Spieler, die technisch meistens ziemlich stark sind von Anfang an aus und der Relative Age Effect wird noch verstärkt.

Dazu kommen die in meinen Augen fragwürdigen Verpflichtungen von Nachwustrainern in den letzten Jahren, die eher durch grosse Namen als durch Leistungen im Nachwuchsbereich auffallen. Denkt ihr echt Wicky, Jörg Stiel und Frei sind überragende Nachwuchsförderer nur weil sie gute Spieler waren. Also ich weiss nicht und finde es eher komisch, dass sich die ehemaligen Stars hier gleich im Nachwuchs die Sporen abverdienen können. Wirkt für mich halt eher wie Geltungsdrang der Führungsriege.

rodolfo
Erfahrener Benutzer

Beitrag von rodolfo »

Chrisixx hat geschrieben:U21 = 4. (in der Promotion League)

U18 = 1., Gewann bisher alle Spiele

U17 = Gewann bisher alle Spiele

U16 = 10. von 14. Nicht gut.

U15 = 1.

Wie kannst du sagen, dass die Nachwuchsarbeit "grottig" sei?
Die Leistungen und die eigentliche Trainingsarbeit nicht, aber das Konzept. Wir kriegen auch immer noch die besten Talente und haben im Nachwuchsbereich sackstarke Kader. Es kommen in meinen Augen einfach zu wenige technisch hochtalentierte Spieler dabei raus, was sich bereits auf u21 Niveau zeigt. "Grottig" ist natürlich völlig übertrieben ;) . Die Führungsriege beim FCB Nachwuchs macht für mich halt genau den gleichen Eindruck wie im OB Artikel und im Kommentar beschrieben.

Btw. ist gewinnen beim Nachwuchs zweitranging. Vorderhand geht es darum gute Spieler auszubilden.

Konter
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Konter »

rodolfo gibt es eigentlich irgendetwas, dass du beim FC Basel zurzeit gut findest? Ich habe mittlerweile die Theorie, dass du dich mal als Nachwuchstrainer beim FC Basel beworben hast, aber abgeblitzt bist, weil deine Trainingsmethoden für den FC Basel einfach zu perfekt waren ;) .
Nid füre Lohn, für d'Region
LordTamtam hat geschrieben:Ich freu mich auf morgen früh. Dann geht das gejammer um Trump nochmals 4 Jahre weiter.:D

rodolfo
Erfahrener Benutzer

Beitrag von rodolfo »

Konter hat geschrieben:rodolfo gibt es eigentlich irgendetwas, dass du beim FC Basel zurzeit gut findest? Ich habe mittlerweile die Theorie, dass du dich mal als Nachwuchstrainer beim FC Basel beworben hast, aber abgeblitzt bist, weil deine Trainingsmethoden für den FC Basel einfach zu perfekt waren ;) .
Kader, MK, Fussball generell. Viele der Spieler, der Präsident, die Transfers. Einige der U-21 Spieler. Und am allerwichtigsten den Merguez Hotdog vor dem Spiel am Eichestand.
Ne deine Theorie stimmt leder nicht und ich bin auch kein frustrierter ehemaliger Junior - nur ein aufmerksamer Beobachter der seit Jahren öfters auch mal an einem Spiel der Junioren oder sonstigem Regiofussball zu finden ist. Und die Entwicklung dort ist meiner Meinung nicht nur gut in den letzten Jahren. Viele Leute die keine JA-Sager waren wurden gegangen und die Geschichte mit OB passt wie die Faust aufs Auge.

PS: Ich bin auch nicht der ehemalige User mimösli ;)

Patzer
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Patzer »

sperrt mal endlich den troll, das ist ja nicht zum aushalten

alatariel
Erfahrener Benutzer

Beitrag von alatariel »

Mit Rahmen, Bernegger, Hermann und noch einem Namen den ich leider vergessen habe,
hat der FCB Nachwuchs in den letzten Jahren 4 der wohl 8-10 besten Nachwuchstrainern aus unnötigen (politischen, strategischen Differenzen, Stichwort: keine "Ja-Sager") verloren.

Alles Geld, Innfrastruktur und auch Talent nützt nichts wenn man nicht die besten Nachwuchstrainer hat.

Das was ich von Wicky bisher gesehen habe und von einem Junioren höre, kann ich mir aber gut vorstellen.
Toller Umgang mit den Jungen und modern ausgebildet (neuster Stand)
sowie tolle Persönlichkeit.

Die Vereinsleitung macht echt einen tollen Job. Doch die wichtigste Stimme (Nachwuchstrainer) geht in jedem Verein oft etwas unter. Die Lobby der "einfachen" Arbeiter ist in keinem Verwaltungsrat der Erde gross. Knupp, Ceccaroni und vor allem Heitz haben nur bedingt Ahnung von Nachwuchsarbeit. Es gab immer wieder Stimmen im Campus die eher das spanische als das englische Nachwuchskonzept haben wollen.

Wie überall ist nicht alles so schlecht. Aber zu sagen beim FCB ist alles gut und der Vorstand macht keine Fehler...

rodolfo
Erfahrener Benutzer

Beitrag von rodolfo »

alatariel hat geschrieben:Mit Rahmen, Bernegger, Hermann und noch einem Namen den ich leider vergessen habe,
hat der FCB Nachwuchs in den letzten Jahren 4 der wohl 8-10 besten Nachwuchstrainern aus unnötigen (politischen, strategischen Differenzen) verloren.

Alles Geld, Innfrastruktur und auch Talent nützt nichts wenn man nicht die besten Nachwuchstrainer hat.

Das was ich von Wicky bisher gesehen hab, kann ich mir aber gut vorstellen.
Toller Umgang mit den Jungen und modern ausgebildet (neuster Stand)
sowie tolle Persönlichkeit.
Da muss ich dir recht geben. Wicky macht das schon gut. Die u21 im LA-Stadion macht ziemlich Spass.

Echo
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Echo »

Patzer hat geschrieben:sperrt mal endlich den troll, das ist ja nicht zum aushalten
Im Gegenteil. rodolfo ist einer der wenigen interessanten Forumsteilnehmer! (damit auch das einmal gesagt wurde)

Fenta
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Fenta »

Gleicher Meinung wie Echo, Rodolfo bringt Pfeffer hier rein.

nobilissa
Erfahrener Benutzer

Beitrag von nobilissa »

Patzer hat geschrieben:sperrt mal endlich den troll, das ist ja nicht zum aushalten
Warum ? Bringt etwas Würze in die Diskussion und benutzt seine Beiträge nicht, um dauernd gegen andere User zu schiessen.

Konter
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Konter »

Fenta hat geschrieben:Gleicher Meinung wie Echo, Rodolfo bringt Pfeffer hier rein.
Dito, und seine Beiträge, auch wenn ich nicht immer übereinstimme, sind um einiges interessanter und informativer, als jene von MistahG und Joggeli.
LordTamtam hat geschrieben:Ich freu mich auf morgen früh. Dann geht das gejammer um Trump nochmals 4 Jahre weiter.:D

LordTamtam
Erfahrener Benutzer

Beitrag von LordTamtam »

Goldust hat geschrieben:Über ALLEM stosch du.

hähähä, scheiss christemongis.
Es gibt in Basel nur ein Gott und das ist der Fussballgott, der Rest kann abhauen
EMBOLO <3
LeTinou hat geschrieben:... Wenn du 100% vor allem geschützt werden willst kannst du dich gleich nach der Geburt in den Sarg legen und auf dem Tod warten.
After BlackFriday Deal. Schwarze Farbe. Kaufe 2 erhalte den dritten und vierten Kessel gratis.
auf jeden Kessel Pure-Black Farbe 90% Rabatt und 25% Cumulus- und 20% Supercardpunkte.

Chrisixx
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Chrisixx »

Diesen Thread wiedermal ausgraben. Seit dem Champions League erfolg vom Dienstag ist der FCB in aller Munde, ganz besonders in den Niederlanden, wo man als Vorbild für Teams wie Ajax und PSV gilt!

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/p ... ~ac5cd7eb/

https://www.vi.nl/pro/overig/dit-is-de- ... n-zijn#_=_

barracuda
Erfahrener Benutzer

Beitrag von barracuda »

kannst du den Text vom 2. Link einfügen? Keine Lust einen Account zu erstellen...

Chrisixx
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Chrisixx »

Hier Teil 1
Dit is de club die Ajax, Feyenoord en PSV willen zijn

Zes van de laatste zeven jaar overwinterd in Europa, waarvan drie keer in de Champions League. Voor Nederlandse clubs is dat een utopie, voor FC Basel realiteit. Hoe de kampioen van de kleine voetbalnatie Zwitserland grootmachten vloert: ‘Voor een mooie balans krijg je geen beker uitgereikt.’

FC Basel baarde de afgelopen jaren vaker opzien in de Champions League. Tijdens de zeven vette jaren vol Europees succes zijn grootmachten AS Roma, Bayern München, Chelsea, Liverpool en Manchester United verslagen in het miljoenenbal. Als het speelkwartier in Europa voorbij is en het echte werk begint, mag Basel nog steeds meedoen.

VI ging in 2015 op zoek naar de achtergronden van dit Zwitserse succesverhaal. Hoewel de clubleiding veranderd is, zijn de lessen van Basel nog net zo actueel als toen. Een boodschap van hoop uitgesproken door Georg Heitz, op dat moment de sportdirecteur van RotBlau: ‘Dit is geen wonder, want dat zou impliceren dat het succes van FC Basel berust op toeval. Of is ingegeven door een goddelijke bevlieging. Wat wij doen is maakbaar.’

Van rijkste vrouw in Zwitserland tot mediamagnaat

FC Basel is tussen 1999 en 2012 in handen geweest van Gisela Oeri, de rijkste vrouw van Zwitserland. Zij wordt opgevolgd door Bernhard Heusler, die vroeger droomde van een carrière als treinmachinist, vervolgens advocaat werd en daarna de voetbalclub leidde als een strak geregisseerd bedrijf.

‘Christian Gross heeft FC Basel in het vorige decennium groot gemaakt’, aldus voorzitter Bernhard Heusler over de succestrainer die tussen 1999 en 2009 in de dug-out van Basel zat. ‘Toen hij vertrok, hebben wij ons eerst de vraag gesteld wie en wat we zijn. Wat zijn onze kernwaarden en hoe brengen we die over op de spelers, oftewel de dertig belangrijkste werknemers van FC Basel? Welke show willen wij beneden op dat veld bieden?’

De antwoorden waren snel gevonden. Door het ontbreken van nationale tv-gelden is FC Basel aangewezen op bestedingen van het publiek. Die willen bier drinken, worst eten en voetbal ademen, en moeten worden bediend. Basel nam de catering in eigen beheer en koos voor offensief en attractief voetbal. Heusler: ‘Wij leiden een theater dat continu iets nieuws moet bieden. De mensen willen veranderingen zien, zich kunnen verheugen op de magie van nieuwe spelers.’

Samen met sportdirecteur Georg Heitz voert Heusler die beleid succesvol door. Afgelopen zomer zwaaien beiden af. Rechterhand Marco Streller neemt het over van Heitz. Bernhard Burgener is de nieuwe voorzitter. Deze mediamagnaat beschouwt Gisela Oeri als een ‘dierbare vriendin’. Aan de koers van Basel is door de wijzigingen in de top niets veranderd, hoogstens is de focus op eigen jeugd met de doorgeschoven beloftencoach Raphaël Wicky toegenomen.

Les 1: Scout creatief

Mohamed Salah wordt gezien als het koopje van de afgelopen transferzomer. Dat is indirect een compliment aan de scouting van FC Basel. De Zwitsers pikken hem op in Egypte, een van de landen die aangemerkt wordt als een interessante bron van talent. Net als bijvoorbeeld Paraguay. De creatieve keuzes in het scoutingsproces lonen bij het aantrekken van Salah, Mohamed Elneny, Derlís González en Blás Riveros.

Mohamed Salah verdient bij FC Basel een transfer naar Chelsea. Via een tussenstap bij AS Roma breekt hij bij Liverpool door in de Europese top.
Mohamed Salah verdient bij FC Basel een transfer naar Chelsea. Via een tussenstap bij AS Roma breekt hij bij Liverpool door in de Europese top.
De filosofie van Basel wordt niet direct begrepen in Zwitserland. ‘Pff, wat moeten jullie nu met een Egyptenaar…?, hoorde je alom, toen we Mohamed Salah haalden’, memoreerde Heitz. ‘Als kleine club móéten wij wel buiten de gebaande paden denken. Naar de jonge talenten in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Spanje hoeven wij geen scouts te sturen, want voor hen is FC Basel totaal niet interessant. In Zuid-Amerika zijn Brazilië en Argentinië moeilijk toegankelijk, net als Colombia sinds dat aan de weg timmert. In dergelijke landen regeren de spelersfondsen en conglomeraten van makelaars. Maar dan nóg blijft er een grote wereld over waar gevoetbald wordt. In Egypte lopen veel interessante spelers rond. In Tunesië wordt goed gevoetbald, in Japan en Paraguay ook. Als club moet je wel de moed hebben af en toe een gokje te nemen. Mohamed Salah was hier eerst een paar dagen op proef en toen we binnen de club zijn eventuele komst bespraken, was de helft voor en de helft tegen. Uiteindelijk hebben we het risico genomen en anderhalf jaar later groeide Salah uit tot de beste deal ooit.’

Om dit concept verder uit te werken, kijkt Basel naar de mogelijkheid om in andere werelddelen partnerclubs in te lijven. In de geest van de City Football Group en het Red Bull-concern. Deze plannen zijn nog niet concreet geworden, omdat Basel wacht op de geschikte club om mee samen te werken.

Les 2: Geef de jeugd een veto

FC Basel werkt met een technische commissie, waarin de voorzitter, de vicevoorzitter, de sportdirecteur, de chef-scout en de trainer zitting hebben. Daarbij, zegt Heitz, is het van belang te weten dat de vicevoorzitter ook de leiding heeft over de jeugdacademie. ‘Als de trainer morgen besluit dat hij Lionel Messi wil halen, moet de hele commissie daarmee instemmen’, legt Heizt uit. ‘Deze constellatie hebben we bedacht om de onafhankelijkheid van de club te waarborgen. FC Basel bepaalt welke speler bij FC Basel hoort, niet iemand in een passantenfunctie als trainer. Daarbij heeft de vicevoorzitter ook nog een soort vetorecht. Als de trainer een spits wil halen en de vicevoorzitter zegt dat er in de opleiding een spits van zeventien jaar rondloopt die over een half jaar klaar is voor het grote werk, dan gaat de transfer niet door.’

FC Basel bepaalt welke speler bij FC Basel hoort, niet iemand in een passantenfunctie als trainer
‘Onze filosofie is dat een derde van de eerste selectie moet bestaan uit voetballers uit de eigen opleiding’, aldus Heitz. ‘Daarnaast bestaat een derde van de groep uit wat oudere spelers en gevestigde namen, zeg maar onze sterren. En een derde bestaat uit jonge, buitenlandse talenten die Basel gebruiken als springplank. Wij afficheren onszelf als het venster van Europa. Twee, hooguit drie jaar hier en dan moet je als talent de stap naar een hoger niveau kunnen maken. Met de Champions League bieden we het podium, we laten spelers in de vorm van premies meedelen in de internationale successen en we bieden vertrouwen. De geschiedenis van FC Basel leert jonge talenten dat ze niet geblokkeerd zullen worden en altijd wegkomen. Als wij een speler voor twee miljoen hebben gekocht en we kunnen acht miljoen voor hem krijgen, dan wachten we niet nog een half jaar in de hoop misschien tien miljoen te kunnen ontvangen. Dan doen we gewoon de deal. Als club moet je vóór alles rationeel denken en niet te veel risico’s nemen.’

Jeugdproduct Breel Embolo verovert op zijn zeventiende een basisplek bij FC Basel en levert de club ruim twintig miljoen euro op.
Jeugdproduct Breel Embolo verovert op zijn zeventiende een basisplek bij FC Basel en levert de club ruim twintig miljoen euro op.
Sinds 2000 braken in Basel circa vijftig spelers uit de academie door in het eerste elftal. Met de bloei van onderen regent het euro’s aan de bovenkant. In 2012 ging Xherdan Shaqiri voor 11,8 miljoen naar Bayern München en Granit Xhaka voor 8,5 miljoen naar Borussia Mönchengladbach. Doelman Yann Sommer volgde Xhaka naar Mönchengladbach voor acht miljoen. Breel Embolo was de laatste parel uit de jeugdopleiding die vertrok. Schalke 04 betaalde vorig jaar 22,5 miljoen euro om hem los te weken. Een megatransfer die Erik Regtop een jaar eerder aankondigde tegen VI. ‘Let op mijn woorden: hij wordt de volgende superster die FC Basel gaat voortbrengen.’

Les 3: Geen succes zonder ervaring

Naast de jeugdige talenten als Raoul Petretta, Dimitri Oberlin, Mohamed Elyounoussi en Manuel Akanji staan bij FC Basel in de cruciale uitwedstrijd tegen Benfica volwassen kerels met Tomás Vaclik (28), Michael Lang (26), Marek Suchy (29), Luca Zuffi (27), Taulant Xhaka (26) en Renato Steffen (26). Dertigers Geoffroy Serey Dié (33) en Davide Callà (33) kijken toe in Portugal. Een bewuste keuze voor routine van Basel.

‘Onlangs sprak ik een scout van een grote Engelse club die net bij jullie in de Eredivisie had rondgekeken’, vertelde Heitz daarover. ‘Hij had zich in Nederland in een juniorencompetitie gewaand, want hij had profvoetballers van zeventien en achttien jaar gezien, zei-ie. Dat ziet er ongetwijfeld spannend en leuk uit, maar wij geloven in een afgewogen mix. Talenten kunnen zich pas optimaal ontwikkelen als ze worden omgeven door oudere spelers die hen bij de hand nemen. Walter Samuel speelde dit seizoen in de competitie pas vijf wedstrijden mee, maar we hebben hem vooral gehaald om ons te helpen op het trainingsveld. Walter speelde bij AS Roma, Real Madrid en Inter. De ervaringen die hij kan delen, zijn onbetaalbaar. Met zijn 36 jaar zit hij ook nog elke dag in het krachthonk. Het signaal dat hij daarmee geeft aan onze jonge talenten, is eveneens onbetaalbaar.’

Walter Samuel in het shirt van FC Basel: 'Walter speelde bij AS Roma, Real Madrid en Inter. De ervaringen die hij kan delen, zijn onbetaalbaar.'
Walter Samuel in het shirt van FC Basel: 'Walter speelde bij AS Roma, Real Madrid en Inter. De ervaringen die hij kan delen, zijn onbetaalbaar.'
Zijn opvolger Marco Streller denkt daar hetzelfde over. ‘Je moet jonge spelers in het diepe gooien om te zien of ze zich kunnen bewijzen. Maar het is ook duidelijk dat je niet zes zeer jonge spelers in de basisopstelling kunt zetten. Bij ons zijn het er drie, maar wanneer die zo presteren… Basel is trots op dit team.’

Chrisixx
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Chrisixx »

Und Teil 2
Les 4: Zet het kapitaal op het veld

Over vorig seizoen noteert Basel een omzet van 113 miljoen euro, vijf miljoen minder dan Ajax. Basel maakt niet het verschil door het geld dat er binnenkomt, maar met het geld dat uitgegeven wordt. ‘Voor een mooie balans wordt geen beker uitgereikt’, luidt een erkende spreuk van ex-voorzitter Heusler.

Basel investeert zijn geld niet in transferuitgaven, maar in salarissen. Zo worden sterkhouders langer vastgehouden en kan routine gehaald worden uit het buitenland. Birkir Bjarnason is daar een goed voorbeeld van. Basel pikt de IJslander voor een miljoen op bij Pescara, profiteert anderhalf jaar van zijn loopvermogen en verkoopt hem dan met winst door aan Aston Villa. Dit soort investeringen in subtoppers maken dat Basel kan presteren.

Loopwonder Birkir Bjarnason: het bewijs dat ook in een klein voetballand als FC Basel het kapitaal op het veld kan staan.
Loopwonder Birkir Bjarnason: het bewijs dat ook in een klein voetballand als FC Basel het kapitaal op het veld kan staan.
Basel zeilt zo scherp aan de wind dat afgelopen zomer een bezuinigingsslag is doorgevoerd. Door Seydou Doumbia en Marc Janko te laten gaan, is de loonstrook weer van gezonde proporties. Zo is Basel niet alleen sportief maar ook financieel een voorbeeld voor Nederlandse clubs.

‘Erfolgsrezept, geheime code, maak het alsjeblieft niet te ingewikkeld’, besluit Heitz in 2015 het gesprek met VI. ‘Het is namelijk ook zo dat succes nieuw succes creëert. Spelers die winnen van Manchester United, Chelsea of Liverpool krijgen meer zelfvertrouwen en gaan daardoor gemakkelijker voetballen. Dat gevoel brengen zij over op de nieuwe spelers en als die op hun beurt goede resultaten boeken, brengen zij hun gegroeide zelfvertrouwen weer over op volgende nieuwelingen. En verder moet je met z’n allen hard werken, de harmonie bewaren en ook wat geluk hebben. In het voetbal wordt vaak gesproken over een negatieve spiraal, maar het tegenovergestelde bestaat ook. Met FC Basel zitten we momenteel in een cyclus dat alles gewoon meezit.’Het nieuwe kapitaal van FC Basel

Dimitri Oberlin (20)

De blikvanger van FC Basel in deze Champions League-campagne is een huurling van Red Bull Salzburg. Met vier doelpunten in 366 minuten noteert Oberlin een indrukwekkend doelpuntenmoyenne in het kampioenenbal. Vooral de waanzinnige sprint waarmee de Zwitser toeslaat tegen Benfica spreekt tot de verbeelding.

Éder Balanta (24)

Mandekker uit Colombia die schier onklopbaar is in luchtduels en over uitschuifbare benen beschikt. Balanta heeft zich in de Champions League in de kijker gespeeld. De achtvoudig international mag zich verheugen op een WK en dat lijkt goed nieuws voor de clubkas van Basel.

Manuel Akanji (22)

Zwitserse verdediger met een Nigeriaanse achtergrond die alles heeft wat in het hedendaagse voetbal op zijn positie gevraagd wordt. Akanji is snel, sterk in de opbouw en goed in de lucht. Zwitserse media schrijven dat Barcelona, Borussia Dortmund en Manchester United hem willen overnemen van Basel.

Mohamed Elyounoussi (23)

Deze Noorse vleugelaanvaller is de belangrijkste reden dat Jean-Paul Boëtius geen succes is geworden bij Basel. Elyounoussi, de neef van ex-Heerenveen-speler Tarik Elyounoussi, is fysiek sterk en doelgericht. Zijn top lijkt niet te liggen in de Zwitserse competitie.

repplyfire
Erfahrener Benutzer

Beitrag von repplyfire »

Chrisixx hat geschrieben:Diesen Thread wiedermal ausgraben. Seit dem Champions League erfolg vom Dienstag ist der FCB in aller Munde, ganz besonders in den Niederlanden, wo man als Vorbild für Teams wie Ajax und PSV gilt!

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/p ... ~ac5cd7eb/

https://www.vi.nl/pro/overig/dit-is-de- ... n-zijn#_=_
Basel als vorbild für Ajax, hätte man mir das vor 15 jahren gesagt....

fixi
Erfahrener Benutzer

Beitrag von fixi »

Gibt's den Text auch auf Englisch?

schnauz
Erfahrener Benutzer

Beitrag von schnauz »

ab 11.00h auf sport 1 "Fussball Die Runde" heute als Gast Pipi Streller.
es git nit scheeners uf dr Welt ,
als dr FCB und schwizer Geld !

Käppelijoch
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Käppelijoch »

Böni soll dies sich mal genau anschauen, wie man als Schweizer da auftritt. Okey, Reif ist ja auch Schweizer (geworden), welcher mittlerweilen sogar Dialekt kann :D
Heusler.

Alla sätt är bra utom de dåliga.

"Zürich ist doppelt so gross wie der Wiener Zentralfriedhof - aber nur halb so lustig."

Sarault
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Sarault »

Streller im Doppelpass uf Sport 1
Kein Geld für eine Signatur;)

Voyager
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Voyager »

Sarault hat geschrieben:Streller im Doppelpass uf Sport 1
Hab leider erst jetzt zugeschalten. Haben sie über unseren FCB gesprochen?
... davor will sich Dragovic noch von seinen Wegbegleitern in Basel verabschieden: "Ich danke Gott jeden Tag dafür, dass ich zu diesem Topverein gegangen bin. Es ist in Basel noch viel besser gelaufen, als ich es mir erträumt habe"

Asselerade
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Asselerade »

Voyager hat geschrieben:Hab leider erst jetzt zugeschalten. Haben sie über unseren FCB gesprochen?
nein - zum glück nicht.

streller soll sich hüten, den hampelmann bei den medien zu spielen. viel mehr soll er sich an seine "lehrzeit" besinnen. stilles, zielgerichtete arbeiten (wie es berni und heitz gelebt haben) anstatt in der öffentlichkeit zu sein.

die geister, die ich rief, werd ich nun nicht mehr los - dieses damaklus-schwert wird irgendwann (so habe ich die befürchtung) über pipi unheilvoll hängen, wenn er so weiter macht (auch was die nationale medienlandschaft betrifft).
Einige gingen hinter die Theke und stellten weitere Bratwürste auf den Grill und reichten sie den hungrigen Fans

Konter
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Konter »

Asselerade hat geschrieben:nein - zum glück nicht.

streller soll sich hüten, den hampelmann bei den medien zu spielen. viel mehr soll er sich an seine "lehrzeit" besinnen. stilles, zielgerichtete arbeiten (wie es berni und heitz gelebt haben) anstatt in der öffentlichkeit zu sein.

die geister, die ich rief, werd ich nun nicht mehr los - dieses damaklus-schwert wird irgendwann (so habe ich die befürchtung) über pipi unheilvoll hängen, wenn er so weiter macht (auch was die nationale medienlandschaft betrifft).
Ja, Streller war wahrlich omnipräsent dieses Halbjahr in den Medien und auf dem Weg sich zum Hampelmann zu machen.

Käppelijoch
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Käppelijoch »

Bisher macht er es ganz gut. Sagt nur etwas, wenn er wirklich etwas zu sagen hat.
Heusler.

Alla sätt är bra utom de dåliga.

"Zürich ist doppelt so gross wie der Wiener Zentralfriedhof - aber nur halb so lustig."

Asselerade
Erfahrener Benutzer

Beitrag von Asselerade »

Konter hat geschrieben:Ja, Streller war wahrlich omnipräsent dieses Halbjahr in den Medien und auf dem Weg sich zum Hampelmann zu machen.
eloquent wäre die ironie auf den kern der aussage zu beziehen und sich nicht irgendwas aus den fingern zu ziehen und sich darüber lustig zu machen.
Einige gingen hinter die Theke und stellten weitere Bratwürste auf den Grill und reichten sie den hungrigen Fans

Antworten